Att lätta trycket.

Klockan är nu 23:47 och kan ej sova. Har verkligen försökt sova men går ej. Snurrar för många tankar runt omkring. Så tänkte att det kanske skulle bli bättre att bara få skriva ut om saker.

Tänk vad tiden går fort. Kändes nyss som att jag gick ut 9:an men nu är det bara 44 dagar till studenten!!! kan man tänka sig att man faktiskt börjar bli lite stor nu. sjukt. Mycket som står på spel dom hära sista dagarna i skolan. Blir att göra klart mina små rester och gå ut med ett slutbetyg, ska bli så jävla skönt att få bort lättnaden från mitt lilla hjärta!:) Sen är det bara att se fram emot utlandsresan med klassen till turkiet cirka 30 dagar dit! wooohooo!:D:D

om man bara ser på dom hära 3 åren hur mycket har förändras. Jag som person känner att jag har förändras lite grann. Har börjat säga till lite mer hur jag känner och vad jag tycker. Förr var jag alltid mer tystlåten och sa mindre vad jag tyckte och tänkte bara för att inte förstöra något som verkligen är värt något. visst har jag mycket kvar att våga men är på bättringsvägen. Hellre att jag säger vad jag tycker och tänker än jag jag sitter inne med allt, blir bara jobbigare för mig själv. Tycker det är viktigt att man står för den man är. Det är många som inte kan tala ut om sina känslor/tankar. Jo jag vet det är jävligt svårt. Men hellre att man berättar det är håller det inom sig. Samma med det att man skriver ett sms i stället för att ta det i verkligheten. Taaaa det öga mot öga är mycket enklare och blir mindre missförstånd.

Visst jag har tappat vänner som stått mig nära. och varför? ja har ingen förklaring till det. Man kanske insåg att vi är i en annan nivå eller med vissa trodde man att det var en vän men i själva verket var det bara någon  person som man inte alls kände. man todde att det var någon man kände väl men i själva verket var det någon man inte alls kände. Tänker ofta tillbaka på hur det var förr i tiden. och speciellt personer man var med som man saknar så förjävla mycket! Alla gör misstag ingen är perfekt men alla är värd en andrachans? 

Sen har jag ju också träffat nya vänner. Och det är alltid kul att träffa nytt folk. Och se vart det leder i vänskapen. Vänner är bland det viktigaste och finaste som finns. Är så otroligt tacksam för att fina vänner jag har. Man är dålig på att beskriva hur mycket dom betyder! det är verkligen allt. inget liv utan sina fina vänner:) <3

p.s ´Stavfel konstigt skrivet oja finns lite här och var men orkar inte ändra.

Klockan är nu 00:47 och börjar bli lite små trött nu. Ska krypa ner undertäcket brevid världen finaste pojkvän! sovgott och drömsött nu alla för det ska jag:)<3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0